Pravidla 2007 SimRacing.cz
Barážový závod
Baráž je závod, pro nasbírání zkušeností, je podmínkou pro vstup do hlavní soutěže a nemá závodní kalendář. V baráži se závodí na Adminem vybrané sérii s nastavením SEMI. Do baráže se může přihlásit každý registrovaný uživatel na SimRacing. Registrace je platná vždy pro jeden následující závod a není ničím závazná ani nijak zpoplatněna. Do baráže je nutné se registrovat. Baráž je možné využít také stávajícími piloty pro trénink a výběr nových pilotů, například pro založení vlastního týmu. Baráž je otevřená série pro ty kdo chtějí závodit a nemají právě možnost být v některé z běžících soutěží nebo se soutěži nechtějí věnovat tak často . Pro baráž platí vždy jen výsledek daného závodu, nemá vlastní bodovací tabulku Piloti neregistrovaní v sérii mají přednost před piloty ze série. Registrace do závodu baráže budou uzavřeny 3 hodiny před samotným startem. Barážový závod má maximální limit 25 přihlášených pilotů na skupinu do závodu a má povinný jeden PIT stop ! Po zpracování výsledků baráže bude viditelná výsledková tabulka. Pravidla při závodech v baráži jsou shodná s pravidly pro závody v hlavní soutěži.
Volný závod
Volný závod je určen pro kvalitní trénink registrovaných pilotů, je nebodovaný a je vybírán z právě závodních sérií. Je určen pouze pro členy SimRacing s platnou licencí a zaplaceným členským poplatkem. Závod není bodován a pořádá ho pouze administrátor dané série, který dohlíží na jeho průběh a zpracovává jeho výsleky. Závodí se s nastavením PRO. Do volného závodu je nutné se registrovat. Registrace do volného závodu budou uzavřeny 3 hodiny před samotným startem. Volný závod má maximální limit 25 přihlášených pilotů na skupinu do závodu a má povinný jeden PIT stop ! Po zpracování výsledků volného závodu bude viditelná výsledková tabulka. Pravidla při volných závodech jsou shodná s pravidly pro závody v hlavní soutěži.
Série
Série je název pro módy dostupné na SimRacing.cz, například F1, GT, Nippon atd. Sérii zakládá vedení SimRacing.cz na žádost nejméně čtyř týmů, které budou chtít v nové sérii závodit. Série může být pozastavena, nebo zrušena v případě nízkého zájmu o tuto sérii, to je méně než 8 pilotů na dráze závodu.
Divize
Divize je rozdělení v sérii podle obtížnosti. Každá série může mít tři divize: PRO (povolena asistence spojky), SEMI (povolena spojka, kontrola trakce, ABS a řazení) a AMA (povoleny veškeré asistence, kromě pomocníka zatáčení - steering assistence). Pro divizi PRO je povinně předepsán analogový ovladač řízení (volant). Otevření nižší divize než PRO v jednotlivé sérii je podmíněno společnou žádostí nejméně čtyř týmů.
Skupina
Skupina je část divize v sérii. Každá aktivní divize v sérii, obsahuje nejméně jednu skupinu. Každá skupina má stanovenou kapacitu pilotů na 24 pilotů. Při větším zájmu o účast v divizi série přesahujícím kapacitu skupiny dojde k vytvoření další skupiny (například F1 PRO I, F1 PRO II atd.), tato nová skupina patří do stejné divize, série a rozšiřuje tím její kapacitu. Počet skupin v divizi není omezen. Skupiny vytváří dynamicky systém a to z podaných přihlášek do závodu. Rozdělení do skupin je podle aktuálního bodového konta pilota. Při nutnosti vytvoření další skupiny je tato tvořena automaticky jednou polovinou přihlášených pilotů. Uzávěrka pro podání přihlášek do závodu je 6 hodin před startem závodu !!!
O nepřihlášených pilotech rozhoduje Admin série, může zakázat start, nebo zařadit pilota do nejnižší skupiny, je li v takové skupině volné místo (24 pilotů).
Pozorovatel
Pozorovatel je automaticky každý registrovaný uživatel na webovém portálu SimRacing.cz. Pozorovatel má právo prohlížet si stránky SimRacing, přispívat do fóra, prohlížet si výsledky a statistiky a závodit v barážích.
Pilot
Pilot je bývalý pozorovatel, který splnil podmínky pro postup z baráže do ligy. Pilot má práva jako pozorovatel, navíc je již účastníkem ligy, může založit a spravovat vlastní tým, nebo se může stát členem existujícího týmu. Pilot se může účastnit aktivně Ligy SimRacing, právě jen v jednom týmu.Není však problém, aby jezdil v jednom týmu a přitom vlastnil tým jiný, avšak nesmí závodit za více jak jeden tým v jedné sezóně Ligy SimRacing.(neplatí při přestupu).
Tým
Tým patří zakladateli týmu - zakládající pilot - Manažer.V případě založení týmu více piloty, se musí tato skupina domluvit na svém zastupiteli - dále Manažer. Tým může tvořit neomezený počet pilotů. Nejméně 1 sérii musí tým obsadit současně dvěma piloty, do každé další série může nasadit 1-3 piloty na sérii. Pouze 1 až 3 piloti z týmu mohou jezdit jednu sérii dané divize !!! Všichni členové týmu musí mít status pilota. Účast v týmu, nebo jeho vlastnictví, žádného pilota automaticky nepředurčuje ke startu v soutěži. Nasazení pilota do konkrétní série je v rukou managera týmu a závisí na interní dohodě v týmu. Interní jednání uvnitř týmu (mezi pilotem a managerem) nepodléhá žádné vnější kontrole či regulaci administrátorů. Pilot týmu se může v rámci jednoho týmu účastnit závodů v libovolné sérii (i ve všech). Na to v kolika sériích bude pilot přítomen v rámci jednoho týmu nebude brán zřetel.Vždy však může v dané sezóně závodit pouze za jeden tým (pokud nepřestoupí) a v libovolné úrovni obtížnosti pro všechny série kterých se zúčastní, nikdy však ve stejné sérii s různou obtížností (kombinace F1 PRO x F1 SEMI) . Za tým jedná pouze jeho manager a jeho zástupce. Zastupuje piloty a tým v případných sporech v soutěži. Má právo podávat návrhy na změny pravidel a zlepšení soutěže vedení SimRacing.
Sezóna
Sezóna je kompletní série závodů z předdefinovaného závodního kalendáře série. Sezóna začíná s prvním závodem kalendáře a končí uveřejněním oficiálních výsledků posledního závodu a celkových výsledků.
Závodní kalendář
Závodní kalendář je série závodů s předem známou tratí a známým datumem. Kalendář se tvoří před zahájením sezóny a zpravidla podléhá kalendáři ve skutečné - reálné sérii.
Změna z pozorovatele na pilota
Uživatel, který chce získat status pilota musí mít zaplacený členský poplatek a dokončených 5 barážových závodů (dojet do cíle) následně je v systému automaticky definovaný jako volný pilot bez týmu. Má na výběr dvě cesty kariéry. Může požádat o angažmá již existující tým, nebo si vytvoří zcela nový tým a automaticky se stane managerem svého založeného týmu. Jako manager týmu může ihned přijímat nové členy do týmu.
Práva a povinnosti pilota v týmu
Pilot se vstupem do existujícího, nebo vytvořením nového týmu se stává jeho součástí . Veškeré jeho jednání s vedením SimRacing a administrátory, stížnosti a protesty probíhá přes managera, majitele týmu. Sám pilot za sebe z principu nejedná a ani nedisponuje potřebnými formuláři (například na protest atp…). Pilot nemá vůči systému žádné povinnosti a má plný prostor (veškerý volný čas) k seberealizaci na závodní dráze.
Práva a povinnosti manažera týmu
Manažer disponuje širokým spektrem možností, ovšem také povinností a zodpovědnosti. Každý budoucí manažer by se měl dobře zamyslet, zda-li bude schopen vykonávat manažerské povinnosti dlouhodobě, aby dokázal udržet a řídit činnost týmu.
Povinnosti manažera týmu: přijímání a propouštění pilotů, komunikace s administrátory za celý tým, tiskové zprávy, informace, stížnosti, protesty, nastavení údajů pro webovou prezentaci týmu, jednání s jinými manažery jiných týmů o přestupech atd. Povinností manažera je také starat se o své piloty a dohled nad dodržováním fair-play ve vlastním týmu. Manažer týmu, nebo jeho odpovědný zástupce hlásí piloty do závodů. Pokud manažer bude trpět neukázněného pilota dlouhodobě v týmu, může být jeho tým zrušen a vyločen ze soutěže. Proto pozici manažera neberte jen jako status nad pilotem, ale také jako výzvu a soutěž proti ostatním manažerům konkurenčních týmů!
Manažer týmu má právo jednat s Administrátory sérií.
Odchod pilota z týmu
Pilota z týmu uvolní na jeho žádost manažer týmu. Body, které jezdec získal v soutěži mu zůstávají za každých okolností (neplatí v případě panalizací). Body, které získal pro tým, zůstávají v původním týmu.
Přihlášení pilotů do nové série - založení týmu
Založit tým, může kterýkoliv pilot s dostatečným počtem dokončených barážových závodů. Je možné založit a vlastnit jen jeden tým. Založení týmu je automatická věc a nepodléhá schvalovacímu procesu. Manager může přihlásit svůj tým do kterékoliv série, divize, pokud dodrží pravidlo o maximálním počtu pilotů přihlášených za tým do série. Nově založený tým může být zařazen kdykoliv v průběhu sezóny do nejnižší skupiny dané divize,série.
Závodní pravidla
1. Obtížnost
1.1) Divize PRO, povolený pomocník: automatická spojka
1.2) Divize SEMI, povolený pomocník: automatická spojka, kontrola trakce, ABS, řazení.
1.3) Divize AMA, povolený pomocník: vše mimo nerozbitnosti a kontroly řízení.
2. Formát závodního dne
2.1) 30 minut - trenink
2.2) 15 minut - kvalifikace
2.3) 15 minut - warmup
2.4) délku závodu stanovuje Admin divize počet kol nebo časovým údajem (divize PRO nejméně 60 minut, divize SEMI neméně 30 minut, divize AMA nejméně 15 minut).
3. Systém a organizace závodů
3.1) Termíny, okruhy a pořadí jednotlivých závodů jsou zveřejněny v kalendáři na SimRacing.cz
3.2) Časy startů jednotlivých závodu divizí jsou zveřejněny v kalendáři na SimRacing.cz. Starty závodů nelze měnit !!!
3.3) Do závodního podniku je možné se přihlásit nebo odhlásit do půlnoci předchozího dne.!
3.4) Jsou zakázané všechny úpravy a nastavení hry, které by způsobily změnu fyzikálního modelu dráhy nebo vozu.
4. Kvalifikace
4.4) Kvalifikace se jede těsně před závodem, může být bodovaná a slouží k určení pořadí na stratu závodu.
4.5) Počet pilotů v kvalifikaci nesmí překročit maximální počet pilotů povolených pro skupinu v divizi,sérii.
4.6) Kvalifikace není podmínkou účasti v závodu
4.7) Pilot má k dispozici formát kvalifikace určený pro danou sérii
4.8) Po ukončení kvalifikace pilot čeká na dojezd a nevyrušuje ostatní piloty. Za psaní v chatu hry během probíhající kvalifikace je stanoven postih.
5. Závod
5.1) Termín závodu je zveřejněn vždy v kalendáři a je pevný a neměnný.
5.2) Server je spuštěn nejpozději 60 min před startem závodu na volný trénink, následuje kvalifikace, warmup a závod dle formátu závodního dne. Po připojení do hry se doporučuje prověřit kvalitu internetového spojení na server a připojení do hry například pohledem na okolní piloty. V případě problému se spojením je dobrým zvykem opustit hru a nekazit ostatním závod !
5.3) Návrat na dráhu po nehodě, nebo při jejím opuštění z jakéhokoliv důvodu: Pilot vracející se na dráhu musí dát přednost všem pilotům jedoucím bezprostředně za ním i o kolo zpět jedoucím. Nesmí omezit ani ohrozit žádného z projíždějících pilotů včetně pilota, který případnou nehodu způsobil !
5.4) Během závodu je zakázámo psát do chatu hry.
5.5) Restart závodu může být výjimečně povolen a to jen v případě rozhodnutí provedeném v části trénink Adminem například pro poruchu serveru, konektivity nebo výpadek el. proudu.
5.6) Závod může Admin série odložit pouze o 30 minut z technických důvodů. Nepovede li se do té doby závod odstartovat, bude závod bez náhrady zrušen.
6. Organizace
6.1) Tento podnik je zcela soukromá záležitost a jezdí se pro zábavu a dobrou náladu.
6.2) Nebude tolerováno nesportovní chování a nedovolené úpravy nastavení vozu nebo hry!
6.3) Účast ve všech GP není povinná, ale je dobrým zvykem neúčast omluvit.
6.4) Veškerá organizace včetně změn podléhá výhradně vedení SimRacing.cz
6.5) Protesty, stížnosti, návrhy a změny lze podávat pouze veřejně na vyhrazeném k tomu určeném místě v menu "Rada SimRacing".
6.6) Uzávěrka závodu probíhá automaticky po ukončení závodu.
6.7) Oficiální výsledky jsou oznámeny 24 hodin po skončení GP.
6.8) Protesty na kvalifikaci nebo závod jsou přijímány pouze do 12 hodin po ukončení závodu !
6.9) Pilot který se bez omluvy nezúčastní tří za sebou následujících kvalifikací může být vyřazen z následující GP a této soutěže a to i do konce právě probíhající sezóny.
6.10) Závodů se mohou účastnit pouze piloti a to se zaplaceným členským poplatkem.
7. Penalizace
7.1) Penalizace může být provedena formou časové nebo bodové penalizace v dokončeném případně následujícím závodě, dále posunem ve startovní listině nebo zákazem startu v následující GP.
7.2) Všechny penalizace uděluje výhradně Admin nebo jím určená "skupina komisařů" a to dle platných pravidel na základě přijatých protestů. Protesty se uznávají pouze podané oficiální cestou na k tomu vymezeném místě.
7.3) Protest může podat pouze manager týmu v baráži pilot.
7.4) Protest musí obsahovat přezdívku pilota na kterého je protest podáván a čas nebo časy provinění.
7.5) Pilot může dostat penalizaci za zkrácení trati dále nesportovní chování v závodě nebo kvalifikaci, za způsobenou havárii a za nehodu způsobenou návratem na dráhu.
7.6) Plná čára ohraničující kraj dráhy - za tuto čáru se nesmí dostat ani část pneumatiky ležící ještě uvnitř tratě. Za zkrácení dráhy je považováno přejetí plné čáry ohraničující vnitřní nebo vnější kraj dráhy všemi koly. Pilot je povinen projíždět trať korektně. Korektní průjezd jakoukoliv částí trati je takový, kdy se nejméně dvě kola, myšleno vždy přední a zadní jedné strany vozu, nacházejí mezi bílými čarami ohraničující maximální šířku trati. Obrubníky lze využívat pouze v rozmezí tohoto pravidla a nejsou tedy brány jako součást dráhy.
7.7) V místech kde není možné provést kontrolu automaticky se bere zřetel pouze na podané protesty.
7.8) Za zkrácení dráhy je považováno kolo vyhodnocené systémem hry jako zkrácené.
7.9) Této penalizaci se lze vyhnout prokazatelným zpomalením +2sec. od nejrychlejšího kola pilota v právě zajetém kole nebo kole bezprostředně následujícím. Je li následující kolo projížděno boxovou uličkou, není považováno za kolo se zpomalením.
7.10) Za přestupek proti pravidlům je považováno přejíždění plné čáry na výjezdu z boxové uličky a na dráze kde je plnou čarou vymezena vnější dráha zatáčky (rychlejší průjezd mimo dráhu).
7.11) Blokování. Za blokováním se považuje to, když jezdec snažící se o předjetí změní stopu a předjížděný jezdec změní stopu tak že ho zablokuje.
7.12) Za blokování se nepovažuje pokud při nájezdu do zatáčky jezdec náhle změní stopu a zavře tak stopu jezdci jedoucímu vzadu.
7.13) Při nájezdu do zatáčky platí přednost jezdce jedoucího vpředu, měřeno od středu rádiusu zatáčky.
7.14) Změnit směr na rovince, blokovat ve snaze ubránit se předjetí lze pouze 2x a to bez následku kolize.
7.15) Kolize způsobená zezadu jedoucím jezdcem bude ve většině případů považována za zaviněnou.
7.16) Návrat na závodní dráhu po předchozím vyjetí z tratě nesmí jakkoliv omezit či snad ohrozit ostatní závodníky.
7.17) Neúčast na jakékoliv části závodního dne není penalizována.
7.18) Penalizace nemusí být uložena za každý prohřešek.
7.19) Doporučujeme při zaviněné nehodě, kdy poškozený evidentně může pokračovat v jízdě počkat na poškozeného pilota a zařadit se za jeho pozici. V případě vážného poškození vozu, kdy pilot musí zajet do boxů na opravu na uvedené nebude brán zřetel.
7.20) Penalizace uděluje výhradně Admin série v případě, kde uzná zavinění a tím opodstatnění protestu.
7.21) Dodatečné protesty na piloty podané po zveřejnění penalizací nebudou uznány, i když neuplyne termín k uplatnění této možnosti.
7.22) V případech kdy je pilot přesvědčen, že penalizace není vyhodnocena správně může podat odvolaní s popisem situace a času v termínu do 24 hodin po zveřejnění penalizací.
7.23) Ne vždy aktuální poloha Vašeho vozu odpovídá poloze, kterou vidí Váš soupeř, proto rozhodne replay uložený na serveru hry.
7.25) Admin baráže může udělit trest diskvalifikace z baráže za zaviněnou nehodu a tím oddálit vstup pilota do hlavní soutěže.
7.26) Je zakázáno psát do chatu ve hře v průbehu kvalifikace a závodu, také při dokončování závodu, kdy ještě nejsou všichni piloti v cili. Uvedené se týká závodů i baráží.
8. Příklady časových penalizací
a) +40 sec
b) +30 sec
c) +20 sec
d) +10 sec a +5 sec.
e) diskvalifikace ze závodu
f) +40 sec. Závažná zaviněná nehoda, pilot nepočká a pokračuje v jízdě.
g) +40 sec. Nehoda způsobená návratem na dráhu.
h) +30 sec. Zaviněná nehoda, pilot nepočká a pokračuje v jízdě.
i) +20 sec. Zaviněná nehoda, pilot počká a zařadí se zpět za poškozeného pilota
j) +10 sec a + 5sec. Zkrácení tratě v zatáčce i mimo zatáčku, výjezd z dráhy a získání výhody, dále přejetí plné čáry a blokování.
k) Start z PitLane za způsobení nehody v prvním kole po startu v předcházejícím závodě.
l) Diskvalifikace za výrazné porušeni pravidel, jako například zaviněná nehoda 3x za závod nebo opakované zkráceni tratě.
m) Diskvalifikace z následující GP za 3 zaviněné nehody v jednotlivých GP.
n) Start z posledního místa v následující GP. Psaní v kvalifikaci nebo závodu do chatu.
9. Bodovací systém
Piloti
Bodovací systém je tvořen dle bodovací tabulky odpovídající série.
Každý pilot, který dokončí závod získává bodové hodnocení dle příslušné tabulky své divize.
Všechny skupiny pilotů mají jednotný bodovací systém.
Dva nejhorší výsledky sezóny pilota z celkového počtu vypsaných závodů se škrtají.
V případě zrušení některého ze závodů se tento závod nepočítá jako odjetý a nebude za něj škrtáno hodnocení.
Týmy
Bodový zisk týmu je tvořen součtem maximálně dvou nominovaných pilotů do závodu. Piloty nominuje do jednotlivých závodů manager týmu nebo jeho pověřený zástupce. Další piloti týmu nasazení do závodu bodují jen za sebe, nebodují pro tým a to i v případě odstoupení jednoho z nominovaných pilotů.